Johanniterhjælpens støttekoncert 2015 – til fordel for tuberkoloseprojekt for hjemløse

Johanniterhjælpen_Støttekoncert 2015

VÆR MED VED JOHANNITERHJÆLPENS STØTTEKONCERT I HOLMENS KIRKE

Onsdag den 11. november kl. 19.00 afvikler Johanniterhjælpen i Holmens Kirke vores første støttekoncert, hvor vi fundraiser til ”Morgencafé for Hjemløses” tuberkuloseprojekt (se mere herom nederst).

Aftens musikalske underholdning står bl.a. den verdensberømte pianist Marianna Shirinyan for. Marianna (født 1978) er en armensk-dansk kunstner, som har vundet flere priser — blandt andet modtog hun som den første DR’s nye klassiske kunstnerpris, P2 Prisen, i oktober 2010.

Vi har også Andrea Pellegrini, mezzosopran, hos os denne aften. Hun er uddannet på Det Kongelige Danske Musikkonservatorium og fra Operaakademiet. I 2008 modtog hun Musikanmelderringens Kunstnerpris, og hun har både før og siden modtaget et hav af priser.

Ud over den store musikalske oplevelse byder vi på en forfriskning og lidt til maven, foruden at I har mulighed for at træffe mange hyggelige mennesker, som er i kirken denne aften for at støtte det gode formål.

Prisen for deltagelse er beskedne kr. 125,- pr. adgangskort, og overskuddet går ubeskåret til Johanniterhjælpens hjælpeformål i Morgencafé for Hjemløse.

Køb din billet her hos Billetto.dk

Sidste frist er den 10. november.
Følg os på Facebook: https://www.facebook.com/groups/128141140873700/

Morgencafelogostorpng0

KORT OM VORES STØTTEPROJEKT 2015:
”Tuberkulose er et stigende problem for gadens folk”, siger Morgencafé for Hjemløses leder Michael Esbensen.
“Tuberkulose er ude af kontrol i hovedstadsområdet. Den smitsomme og dødelige infektionssygdom er lige nu mere udbredt blandt hovedstadens hjemløse, end den er i tuberkuloseramte lande som Zambia, Nigeria og Congo. Det viser en stor spytundersøgelse blandt 1.200 udsatte borgere i København.
Sygdommen breder sig let på grund af gruppens livsstil og forhold. De sidste par år er antallet af smittede steget markant. Morgencafe for Hjemløse samarbejder med Gentofte Sygehus lungemedicinsk afdeling, i Morgencaféens sundhedsrum udtager TB sygeplejerske Nete spytprøver, og der bliver  taget ca. 30 prøver pr. besøg. De smittede bliver medicineret via hospitalet, og vi følger op på den daglige medicin udlevering, hospitals tjek osv. Herudover er der halvårlige besøg af TB bussen hos Morgencafeen.
I hverdagen er vores mange frivillige læger særlig opmærksomme på symptomer, der indikere eventuel smitte og ved mistanke sikrer vi, at den smittede kommer på Gentofte Hospital til udredning samme dag. Vi er med vores indsats på området med til at nedbringe antallet af smittede blandt de hjemløse og derved med til at begrænse smitten til de øvrige borgere i samfundet.”
”Vi er dybt taknemmelige for Johanniterhjælpen’s støtte og vil sikre, at den ydede hjælp kommer vore særligt udsatte medborgere til gavn”: udtaler Morgencafé for Hjemløses leder Michael Esbensen.

Læs mere om Morgencafé for Hjemløse på deres website.