2015-generalforsamling i Johanniterhjælpen

2015_02_26_Johanniterhjælpen_generalforsamling

Generalmajor Jan Brun Andersen fortæller på Johanniterhjælpens 2015-generalforsamling om arbejdet med at hjælpe danske krigsveteraner.

Johanniterhjælpen afholdt 26. februar 2015 sin første ordinære generalforsamling, hvor der valgtes nye medlemmer til bestyrelsen således, at denne nu består af: advokat Jacob von Gehren (formand), direktør Ulrik af Rosenborg (næstformand), prokurist Niels Arne Dam (kasserer), kaptajn Preben Bille Brahe (sekretær), konsulent Henrik Holstein, selvstændig Mogens Lindhardt, advokat Casper Moltke, cand.mag. Maibritt Zuschke, samt professor Peter Kurrild-Klitgaard (Johanniterordenens repræsentant).

Foreningens formand kunne berette om de første projekter, man har støttet, og om ideerne til fremtidige, egne projekter.  Foreningen tæller p.t. knap 30 individuelle medlemmer.

Efter selve generalforsamlinger, der fandt sted i Christian V’s Sal i Skt. Petri Kirke, fortalte (pens.) generalmajor Jan Brun Andersen om arbejdet med danske krigsveteraner, herunder hvor der er brug for hjælp.